Įtraukiojo ugdymo puoselėjimas klasėje ir mokykloje reikalauja didelių pastangų, kompetencijų ir mokyklų bendruomenės palaikymo. Šis procesas gali kelti nerimą, ypač jei manysite, kad jaučiate spaudimą pasiekti reikšmingų rezultatų iš karto. Tačiau svarbu nepamiršti, kad įtrauktis niekada nėra baigtinė – kartu su tobulinamais metodais sąmoningėja ir vaikai bei visa mokyklos bendruomenė.
Mokytojų kvalifikacijos kėlimas, naujų specialistų ruošimas, ugdymui skirtų priemonių parengimas, aplinkos pritaikymas – visi šie svarbūs procesai jau yra prasidėję ir nuosekliai tęsis, atsižvelgiant į mokinių poreikius. Mūsų visų tikslas – rūpintis kiekvieno vaiko emocine, fizine ir socialine gerove ir taip padėti jam gerai jaustis savo ugdymo kelyje.
Ar įmanoma sėkmingai įgyvendinti įtraukųjį ugdymą?
Kas, jeigu tėvai abejoja įtraukiuoju ugdymu?
Kada vaikas turi specialiųjų ugdymosi poreikių?
Kaip yra nustatomi specialieji ugdymosi poreikiai?
Ką daryti, jei vaikui reikia tik mokymosi pagalbos – per pamokas kyla neaiškumų, lieka spragų?