Poreikių įvairovė

Vienoje klasėje gali mokytis įvairių ugdymosi poreikių turintys vaikai: įprastos raidos, ypač gabūs, patiriantys mokymosi sunkumų. Svarbu kiekvienam suteikti jo galias ir gebėjimus atitinkantį ugdymą ir reikiamą pagalbą.

Kad kiekvienas mokinys gautų jo poreikius atitinkantį ugdymą ir reikiamą pagalbą, mokytojams reikia švietimo pagalbos ir kitų specialistų paramos. Todėl mokyklose dirba visa švietimo specialistų komanda, atsiranda daugiau mokytojų padėjėjų. Visa komanda talkina ne tik specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams, bet ir visai mokyklos bendruomenei.

Negalioms priskiriami raidos, sensorinių, fizinių funkcijų ir kiti įgimti ar įgyti sveikatos sutrikimai, kurie trukdo pažinti, tyrinėti aplinką, siekti akademinių žinių, trikdo socialinę, emocinę ir asmenybės raidą.

Sutrikimams priskiriami mokymosi sutrikimai, elgesio ir emocijų sutrikimai, kalbos ir kalbėjimo sutrikimai bei kompleksiniai sutrikimai. Šie sutrikimai gali apsunkinti ugdymosi procesą.

Mokymosi sunkumų kyla, kai dėl nepalankios (kultūrinės / kalbinės, pedagoginės, socialinės ir -ekonominės) aplinkos ar susidariusių aplinkybių apribojamos vaiko galimybės realizuoti savo gebėjimus įsisavinant ugdymosi programas.

Sunkumai būna laikini, specialieji ugdymosi poreikiai, nustatyti dėl mokymosi sunkumų, gali būti įveikiami suteikiant atitinkamą socialinę, pedagoginę ir / ar psichologinę pagalbą.

Prie šių sunkumų priskiriami: mokymasis ne gimtąja kalba arba gyvenimas kitoje kultūrinėje / kalbinėje aplinkoje, sulėtėjusi raida, sveikatos problemos, nepalankūs aplinkos veiksniai, emocinės krizės. Prie mokymosi sunkumų priskiriami ir nerealizuoti ypatingi gabumai, kai vaiko pasiekimai neatitinka jo aukštų intelektinių gebėjimų dėl asmenybės ar aplinkos veiksnių.